Geoblog.pl    krzychwlos    Podróże    Azja 2011    Dwa cele osiągnięte: Bird Park i Petronaski nocą :)

Dwa cele osiągnięte: Bird Park i Petronaski nocą :)

Malezja
Malezja, Kuala Lumpur

Lot Air Asią bez zaskoczenia, oprócz wniosku, że nigdy nie stoimy w kolejkach za hindusami ;) odprawa trwa wieczność bo stoi przed nami jedna osoba po czym nagle się mnożą ;), przychodzą dzieci, znajomi itp. Kuala Lumpur nie zaskoczyło nas bo już tu byliśmy i z wielką przyjemnością powracamy (szkoda że na 1 dzień). Nawet bardziej nam się tu podoba niż w Bangkoku. Ludzie nie są tak natrętni (lub jak kto woli bardzo mili). Ostatecznie lądujemy w Regaae Guest House chyba I. Pokój z klimą 80RM - kawa, herbata przez cały dzień. I co najważniejsze mogliśmy wrócić późno bo dostaliśmy pin do domofonu. Piszę o tym bo wyjeżdżaliśmy wcześnie rano do Medan następnego dnia. Rok temu w innym hostelu Serai Inn musieliśmy zrobić check-out wieczorem i tym samym nie mogliśmy już nigdzie wychodzić bo nie mieliśmy karty do wejścia. Niby głupi szczegół a może utrudnić. Oczywiście najlepiej miasto się poznaję pieszo więc idziemy na nogach do Bird Park (wstęp 45RM). Na mapie wygląda że jest daleko a tak naprawdę szybko tam doszliśmy. Możemy śmiało polecić wycieczkę w to miejsce z dala od gwaru miasta, chociaż ok. 15 minut drogi i jest się w centrum. Ptaki mają dużo miejsca, wiele z nich przechadza się między zwiedzającymi - po prostu super. W pobliżu jest więcej atrakcji np. planetarium ale niestety my nie mieliśmy więcej czasu. Chcieliśmy już sobie zaklepać transport następnego dnia na lotnisko. Ostatnio jechaliśmy z Puduraja wcześnie rano i teraz też tak chcieliśmy. W recepcji Pan od razu zaproponował nam taxi za 95RM, mówił że można się dostać kolejką na dworzec bus ale jest czynna od 6 dopiero a my potrzebowaliśmy być na lotnisku o tej godzinie. Na pytanie o shuttle busy z Puduraya powiedział, że nie ma takich.. Dlaczego nam tak powiedział? Przecież musiał o nch wiedzieć. Sami poszliśmy tam poczekać aż autobus przyjedzie z lotniska i kupić bilety tak jak to robiliśmy ostatnio. Przyjechał autobus Shuttle Bus ale obsługa miała białe koszulki a nie żółto-czerwone jak to było zawsze. I to był błąd z naszej strony, że nie poczekaliśmy na tamtych bo umówiliśmy się z kierowcą i nie przyjechał. Na szczęście tamte busy też kursują więc zabraliśmy się z nimi tylko musieliśmy długo czekać i byliśmy późno na lotnisku. Lotnisko nie jest bardzo duże więc formalności poszły sprawnie i nawet przyjazd półtorej godziny przed lotem byl wystarczający. Tu jest link do rozkładu busów z Puduraya na lotnisko http://www.lcct.com.my/star_shuttle.php.
To jest najlepsze i tanie! połączenie z lotniska. Za taksówkę zapłacimy ok 95 RM około czyli 95 zł a za shuttle bus 8RM z lotniska a 12RM na lotnisko. Nie ma co porównywać.
Wieczorkiem pojechaliśmy na Petronas, jeszcze raz sobie pooglądać i porobić zdjęcia ;)